Followers

Pages

19 May 2018

Selamat Menyambut Bulan Ramadhan ^^


Image result for SELAMAT BERPUASA RAMADHAN

Hai gais! Selamat berpuasa semua! πŸ˜„

Ehh, puasa ke tu? Hehe 😏

Harapnya puasa la ye. Hihi. Alhamdulillah, saya pun puasa hari ni. Sedar tak sedar dah masuk hari ketiga kita berpuasa kan. So lately ni tak sempat nak update blog ni. Well, nak akhir-akhir sem ni memang banyak benda assignment semua nak kena settle. Dengan macam-macam event lagi. Haa, nanti aku nak update satu event ni kat blog aku. I think, it will be quite interesting. Hopefully.


Anyway, entri kali ni aku just nak wish korang SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN DAN SELAMAT BERPUASA πŸŒ™

😊

Semoga Ramadhan kali ini memberi lebih erti dan menjadi titik tolak untuk kita berubah ke arah yang lebih baik. Insyaallah..

Dan satu nasihat atau cadangan yang aku dapat daripada ustaz yang beri ceramah pasal ramadhan hari tu, selalunya setiap kali ramadhan tiba, kita akan khatamkan bacaan alquran dalam masa sebulan ramadhan ni.

Haa, apa kata Ramadhan kali ini, kita cuba pulak untuk khatamkan makna di sebalik ayat-ayat alquran yang kita baca tu. Barulah kita faham apa kandungan dan cerita dalam Al-Quran yang Allah nak sampaikan kepada kita semua.

Eh, solat sunat terawih jangan lupa pulak ye. Sama-sama kita cuba untuk tunaikan solat terawih setiap malam ramadhan.

Jadi, moh le kita sama-sama berlumba untuk melakukan kebaikan terutama pada bulan Ramadhan, di mana pahala kita akan dapat berlipat kali ganda. Tapi, jangan terhenti sampai hujung ramadhan je tau, teruskan kebaikan yang kita lakukan sampai bila-bila.

Insyaallah, mudah-mudahan Allah permudahkan segala urusan kita dan menerima segala amalan kebaikan yang kita lakukan.

So, let's make this Ramadhan more meaningful and better! πŸ’–

Image result for SELAMAT BERPUASA RAMADHAN

4 comments:

Hi there! Feel free to drop your comment here. ^^

Thanks a lot! ♥

Newer Post